Kiedy Twój biznes się rozkręca i masz coraz więcej klientów, przychodzi moment, w którym potrzebujesz więcej rąk do pracy. Powinni to być specjaliści w swoim fachu – to jasne. Ale na co jeszcze zwrócić uwagę?
Czy pasują do zespołu
Ludzie są różni i nie ma w tym nic złego – ścieranie się poglądów może być bardzo rozwijające. W miejscu pracy lepiej jednak, kiedy ludzie dobrze się dogadują, mają podobny stosunek do wykonywania obowiązków, podzielają podobne wartości. Dlatego tak ważna jest rozmowa rekrutacyjna twarzą w twarz – CV niewiele Ci powie o osobowości kandydata.
Czy potrafią słuchać
Praca w branży beauty wiąże się ze spełnianiem oczekiwań klientów, a żeby to było możliwe, fryzjer czy kosmetyczka musi potrafić nawiązać kontakt z klientem, słuchać tego, co ma on do powiedzenia i co najważniejsze – dać mu odczuć, że jest słuchany. Jeżeli rozmowa kwalifikacyjna przebiega bez przeszkód, kandydat precyzyjnie odpowiada na Twoje pytania, dopytuje, a przy tym zachowuje się uprzejmie – to naprawdę dobrze wróży.
Czy lubią się uczyć
Dobry pracownik salonu musi mieć w sobie chęć rozwoju, wtedy będzie nie tylko świetnym fachowcem, ale też motorem napędowym dla reszty zespołu. Jeśli oprócz bycia na bieżąco z trendami czy udziału w szkoleniach branżowych pozna na przykład program do obsługi salonu, może stanowić dla Ciebie niezbędne wsparcie.
Czy są zaangażowani
W rozmowie z kandydatem na pracownika zwróć uwagę także na jego podejście do samej rozmowy. Czy przygotował się do niej? Czy wie coś o Twoim salonie, zna chociaż pobieżnie jego ofertę? Czy ma jakieś uwagi, przemyślenia, zadaje własne pytania? Czy CV jest starannie przygotowane? Jeżeli kandydat zaangażował się w rozmowę, poczynił jakieś kroki w kierunku tego, żeby lepiej na niej wypaść, możesz się spodziewać, że podobne będzie jego podejście do pracy.
Czy są kreatywni
Kreatywność to bardzo ważna cecha w branży beauty. Czasem trudno wywnioskować podczas rozmowy, czy dana osoba ma w sobie jej pokłady. Możesz jednak zwrócić uwagę na to, jak napisane jest CV – czy jest w nim coś nietypowego, zaskakującego? Możesz też zapytać o to, jaki trend najbardziej jej się podoba albo co zaproponowałaby klientce mając wolną rękę.
Rozmowa kwalifikacyjna nie musi być nudna dla żadnej ze stron, a właściwie przeprowadzona, może naprawdę pomóc Ci poznać każdego kandydata. Pamiętaj, że on też ma prawo zadawać pytania i wyrazić własne oczekiwania co do miejsca pracy czy wynagrodzenia – jeśli oczekujesz szczerości, oferuj ją w zamian.