Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę internetową?

Bo to się opłaca! Nie jest to jednak oczywiste. Pozycjonowanie strony internetowej i wszystkie działania SEO (Search Engine Optimization) wymagają wyczucia, wiedzy, a przede wszystkim konsekwencji. Wiele osób zniechęca się po kilku tygodniach. Jest to klasyczne niezrozumienie całego zagadnienia – wyszukiwarki potrzebują czasu na zarejestrowanie zmian na stronie. Nie pomoże też pojedynczy wpis, choćby bardzo dobrej jakości. Pozycjonowanie to długofalowy proces, ale odpowiednio przeprowadzony przynosi spektakularne efekty widoczne w wynikach sprzedaży. Dlatego dziś postaramy się wyjaśnić, dlaczego warto poświęcić na to czas.

Dotrzyj do nowych klientów

To podstawowa zaleta. Odpowiednio pozycjonując stronę, pokażesz się potencjalnym klientom, którzy w innym wypadku by do Ciebie nie trafili. Co więcej, warto zapewnić im ścieżki na każdym etapie zakupu, od wstępnych poszukiwań i poznawanie rynku, po finalizację transakcji. W ten sposób zdobywasz nie tylko zdecydowanych klientów, ale też ogromną rzeszę tych, którzy zwyczajnie nie wiedzą, czego chcą. Co więcej, pomagając odbiorcy w podjęciu decyzji, budujesz zaufanie i zwiększasz szanse na to, że chętnie do Ciebie wróci.

Kluczowym elementem w pozycjonowaniu stron internetowych jest prowadzenie bloga. Odpowiadając na pytania nurtujące Twoją grupę docelową klientów, przyciągasz ich na swoją stronę i możesz w przystępny sposób przedstawić im swoją ofertę. Ważne, aby wpisu były napisane przystępnie i jasno przybliżały poruszane zagadnienia. Zadowolony użytkownik chętniej będzie podróżować po Twojej stronie, a szanse, że dokona zakupu, są większe.

Budowanie więzi i rozpoznawalność

Stali klienci gwarantują stabilność firmy, a do ich utrzymania potrzeba czegoś więcej niż wysokiej jakości usług i produktów. Pojawiając się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce w odpowiedzi na frazy związane z Twoją działalnością, masz spore szanse odpowiedzieć na pytania nurtujące zaangażowanego klienta. Pozycjonowanie strony umożliwia więc stworzenie autorytetu. Nawet jeżeli użytkownik nie kliknie Twojej strony za pierwszym razem, to powtarzająca się w odpowiedziach nazwa domeny wpadnie w pamięć i pomoże budować zaufanie. Konsumenci chętniej wracają do firm, które dzielą się wiedzą i dbają o każdy szczegół swojej działalności.

Poznaj swoich klientów

Działania SEO i pozycjonowanie strony internetowej wymagają nieustannej analizy wyników i zachowania użytkowników. Tylko w ten sposób możemy określić, które z naszych działań są najbardziej skuteczne, a które zawodzą. W ten sposób możemy na bieżąco korygować kurs i zwiększać skuteczność. To jednak nie wszystko. Pozyskane w ten sposób dane to cenna wiedza na temat zainteresowań i działań klientów.

A te można wykorzystać nie tylko w sieci. Przykładowo, jeżeli widzimy, że wielu użytkowników dociera do naszej strony w poszukiwaniu produktu, którego nie mamy w ofercie, może czas ją rozszerzyć. To samo tyczy się cech produktów i usług, które oferujemy. Jeżeli użytkownikom bardziej zależy na cenie niż jakości, to warto rozważyć wprowadzenie tańszych odpowiedników i pozyskanie nowych klientów.

Zyski

Wszystkie powyższe zalety pozycjonowania strony internetowej przekładają się mniej lub bardziej pośrednio na zwiększenie sprzedaży. To także ograniczenie kosztów związanych z promocją i płatnymi wynikami wyszukiwania. Dzięki zbieraniu danych możesz mieć bardziej bezpośredni kontakt z klientami, informować ich o nowościach i promocjach, a przede wszystkim dostosowywać ofertę do ich oczekiwań.

Zwiększenie ruchu w fizycznej lokalizacji firmy

Google coraz bardziej stawia na trafność wyszukiwania związaną z lokalizacją użytkownika. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie lokalne zyskuje na popularności. Dlatego obecność w wynikach związanych z Twoją okolicą jest kluczowa. Wiele osób chce dokonać zakupu szybko i sprawnie, stąd też polityka zmierzająca do faworyzowania lokalnych dostawców. Lokalne pozycjonowanie strony internetowej pozwala na pojawienie się nie tylko w przypadku zapytań z dodaną nazwą miasta czy dzielnicy. Już teraz Google automatycznie uwzględnia lokalizację użytkownika i pokazuje wyniki z map. Nie bez znaczenia są też opinie od użytkowników, a te możesz uzyskać, jakżeby inaczej, przez działania SEO. Wszystko to przekłada się na wizyty w Twojej siedzibie, gdzie zdecydowanie łatwiej będzie Ci zawalczyć o klienta niż w przypadku zdalnej sprzedaży usługi produktów.

Pozycjonowanie strony wpływa na jej jakość

A to wartość, którą mierzy się nie tylko pieniędzmi. Dziś pozycjonowanie to już nie wtykanie słów kluczowych, gdzie popadnie. Google ceni jakość i zaangażowanie użytkowników. Ważna jest komunikacja z odbiorcami, ich komentarze i odpowiedzi na nie. Aby to osiągnąć, należy stworzyć wysokiej jakości stronę, która jest żywym tworem. Taka witryna nie tylko skutecznie przyciągnie nowych klientów, utrzyma stałych i przełoży się na sprzedaż, ale stanie się też miejscem do gromadzenia wartościowej wiedzy.

Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *