Przed otwarciem gabinetu rehabilitacji warto zastanowić się nad kilkoma dość ważnymi kwestiami, które będą miały wpływ na działanie biznesu. Jakie czynniki wziąć pod uwagę i o czym należy pamiętać zanim otworzy się swój własny gabinet?
Finanse
To kwestia pierwszorzędna i najważniejsza. Bez odpowiednich środków niestety nie uda się dobrze wyposażyć gabinetu. Jeśli nie posiadamy oszczędności i nie chcemy brać kredytu na rozpoczęcie działalności, warto dowiedzieć się, w jaki sposób możemy otrzymać dotację z Unii lub Urzędu Miejskiego. Istnieje wiele możliwości dofinansowania na start.
Wyposażenie i narzędzia do pracy
Otwierając gabinet rehabilitacyjny musimy pamiętać, że należy go odpowiednio wyposażyć. Musimy więc mieć na uwadze zakup sprzętu, który da nam możliwość wykonywania odpowiednich zabiegów. W gabinetach wymagane są zabiegi z zakresu elektroterapii, światłolecznictwa, leczenia zmiennym polem elektromagnetycznym i magnetycznym oraz laseroterapii. Sprzęt rehabilitacyjny i medyczny najlepiej zamawiać w firmach, które mają doświadczenie w branży i posiadają niezbędne certyfikaty. Dobrze, jeśli zajmują się także naprawą oraz montażem wszystkich maszyn. Sprzęt w gabinecie jest najważniejszy, warto w niego zainwestować, aby był najwyższej jakości. Ważnym elementem są także narzędzia do zarządzania gabinetem. Mowa tu na przykład o aplikacji dla fizjoterapeutów, która ułatwia kwestie organizacyjne, a także proces umawiania wizyt oraz zapewnianie klientom najlepszej obsługi.
Lokalizacja
Kolejnym elementem, który ma wpływ na prosperowanie gabinetu, jest lokalizacja. Ważny będzie tutaj wybór miasta i jego wielkości (może to wpływać na ilość pacjentów). Warto sprawdzić również przyszłą konkurencję, o ile taka istnieje. Dobrym pomysłem jest otwarcie gabinetu w mniejszym mieście lub w miejscu, w którym nie ma placówki rehabilitacyjnej. Brak konkurencji sprawi, że będziemy mieć monopol na wykonywane usługi.
Promocja
Przed otwarciem gabinetu warto przemyśleć formy promocji i zastanowić się, w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Oczywiście nieśmiertelne ulotki pozostawiane w przychodniach czy szpitalach to zawsze dobry pomysł, ale w dobie internetu dobrze jest przenieść większość działań właśnie do sieci. Oprócz profilii w social mediach czy strony www, warto pójść jeszcze o krok dalej. Specjalnie przygotowana aplikacja dla fizjoterapeutów daje nam ogromne możliwości promowania swojego biznesu. Pacjenci znajdą w niej wszystkie oferowane przez nas zabiegi wraz z cenami i czasem trwania, opinie innych klientów, zdjęcia gabinetu. Z każdego miejsca na ziemi, o każdej porze, będą mogli od razu umówić się na wizytę – całkowicie samodzielnie i online.