Etykiety shrink sleeve to produkt wysokiej jakości, który wyróżnia się na tle innych rodzajów etykiet na opakowania. Mogą pokryć całą powierzchnię pojemnika, dostosowując się idealnie do jego kształtu. Czym jeszcze charakteryzują się te etykiety?
Etykiety shrink sleeve, inaczej etykiety termokurczliwe, można stosować na opakowaniach o nawet najbardziej skomplikowanym kształcie. Jest to możliwe dzięki metodzie polegającej na umieszczeniu etykiety na produkcie i następnie ogrzaniu jej, dzięki czemu przybiera ona dokładny kształt opakowania.
Co wyróżnia etykiety shrink sleeve?
Folie termokurczliwe mają niewątpliwie szersze zastosowanie niż etykiety samoprzylepne. Technologia umieszczania etykiet shrink sleeve na opakowaniach pozwala na pokrycie całej powierzchni niezależnie od różnic objętości, np. butelki wraz z szyjką. Etykiety shrink sleeve mogą być z powodzeniem stosowane na pojemnikach bez względu na ich kształt – dokładnie pokryją nawet najbardziej skomplikowane formy. Dzieje się tak ponieważ rękawy termokurczliwe po nagrzaniu parą wodną lub gorącym powietrzem obkurczają się, dostosowują do kształtu pojemnika i ściśle przylegają do jego powierzchni.
Etykiety shrink sleeve pozwalają również na wydruk najwyższej jakości – grafiki czy zdjęcia nie tracą nic z rozdzielczości ani oryginalnie zastosowanej palety barw. Folie termokurczliwe charakteryzują się też dużą trwałością – dzięki nadrukowi na rewersie są one odporne na otarcia, zadrapania, wilgoć czy działanie promieni słonecznych i środków chemicznych. Są one też odporne na zimno, dlatego sprawdzają się w etykietowaniu produktów, które muszą być przechowywane w niskich temperaturach.
Zastosowanie etykiet shrink sleeve
Etykiety shrink sleeve są wykorzystywane w wielu branżach, np. kosmetycznej, spożywczej czy farmaceutycznej. Można nimi pokryć wiele rodzajów pojemników, najczęściej są to butelki, kartony, kubki czy słoiki. Dodatkowo etykiety termokurczliwe sprawdzają się świetnie nie tylko na pojedynczych opakowaniach, ale również na wielopakach, np. zestawach promocyjnych.
Etykiety są istotnym elementem promocji produktu – dobry, oryginalny projekt przyciągnie uwagę konsumentów. Dzięki brakowi ograniczeń co do kształtu opakowania etykiety pozwalają na większą kreatywność w procesie tworzenia wzorów w porównaniu do tradycyjnych metod drukowania.
Etykiety termokurczliwe są też wykorzystywane w celu zabezpieczenia towaru. Zastosowanie ich jako plomb gwarancyjnych nie pozwala na otwarcie produktu bez jej wcześniejszego uszkodzenia.